Na het doen van ons onderzoek, door middel van internet research en interviews, zijn er veel nieuwe zaken aan het licht gekomen. Zo hebben we een programma van eisen en wensen opgesteld dat fungeert als een contract en afvinklijst voor de volgende fasen.
We weten nu:
- dat de vervoersmogelijkheden binnen Vlissingen veel beperkingen kennen,
- dat de toeristische piek in de zomer ligt en deze vooral veroorzaakt wordt door Duitse toeristen,
- dat Vlissingen een trotse stad is, met een kleurrijk robuust en een no-nonsense karakter,
- dat een step een recreatieve en vrijere manier is om de stad te verkennen, omdat je meer beweegt en een step compacter is dan een ander openbaar vervoersmiddel,
- dat een recreatieve step het meest overeenkomt met de wensen van volwassen toeristen,
- dat de step veel comfort moet bieden,
- dat de step ook makkelijk moet zijn voor de verhuurder,
- dat de step op veel punten beschikbaar moet zijn,
- dat de step verwerkt moet worden met goedkope simpele technieken,
- dat de step gebouwd is voor alle weersomstandigheden en zeer stevig is,
- en dat een stepper niet beschouwen wordt als een fietser maar als een voetganger.
We hebben de voorlopige probleemstelling na ons onderzoek even opgepoetst en hij luidt nu als volgt:
“Wat is een goedkoop en ongebonden comfortabele step die aantrekkelijk is voor verhuurders om te kunnen verhuren aan toeristen in Vlissingen?”
Met deze probleemstelling richten we ons nu wat meer op het comfort van de step naar de huurder en naar de verhuurder toe. Qua onderhoud moet de step makkelijk en snel te repareren zijn, maar de huurder van de step moet de step zien als een een must voor zijn bezoek aan de stad. Met comfort bedoelen we alles wat met rijeigenschappen te maken heeft, maar ook de opbergmogelijkheden en opbergbaarheid van de step zelf
Geen opmerkingen:
Een reactie posten